• 02188447705
  • castlegame1399@email.com
  • تهران-سهروردی شمالی-بن بست بیشه-پلاک ۴-واحد۲
  • 02188447705

بررسی چالش ها

بررسی چالش ها و شکست های برخی از صنایع و شرکت ها:

شرکت تارگت (Target) : در سال 2006 کمپانی تارگت که یکی از بزرگ ترین خرده فروشی های ایالات متحده محسوب می شود، به بازار کشور کانادا ورود پیدا کرد. پس از دو سال فعالیت در بازار این کشور، این شرکت به یک ضرر یک میلیارد دلاری رسید و در 6 سال پس از آن سود چشمگیری برای این شرکت حاصل نشد.

چرایی این شکست، پس از بررسی به دو عامل عمده بر می گردد. یکی عدم شناخت درست و کافی از بازار کشور کانادا و فرهنگ این کشور و عدم نیازسنجی درست و دیگری عدم شناخت کافی از سیستم های مربوط به زنجیره تامین در این کشور. همین دو قدم ابتدایی باعث ضررهای میلیارد دلاری برای این خرده فروشی بزرگ و باعث خروج کامل این شرکت از کشور کانادا شد.

 

 

شرکت DIY  :یکی از شرکت های تولید و ارائه کننده لوازم و متریال بازسازی منازل به صورت خودآموز است. پس از ورود به کشور چین و افتتاح شعبه های متعدد، با ضرری 160 میلیون دلاری بازار این کشور را ترک کرد. نکته بسیار مهم در این چالش، در نظر نگرفتن فرهنگ در کشورهای شرقی در حال توسعه بود. زیرا بازسازی منازل به صورت خودآموز که در کشوری مثل آمریکا، تفریح محسوب می شود؛ در این کشورهای به نوعی نشانی از فقر دارد و به همین دلیل ساده از ایده و فروشگاه های این کمپانی استقبالی صورت نگرفت.

 

کمپانی Walmart : یکی از خرده فروشی های بزرگ و پرطرفدار در ایالات متحده در سال 2002 تصمیم به ورود به بازار کشور آلمان گرفت. در عرض کمتر از دوسال این کمپانی با ضرری یک میلیارد دلاری مجبور به ترک این کشور شد. این شکست به دو علت اتفاق افتاد. یکی عدم شناخت کافی از فرهنگ بسیار خصوصی مردم آلمان که خوش آمدگویی بسیار صمیمانه و اینکه لوازمشان توسط کارکنان فروشگاه بسته بندی شود را نمی پسندیدند؛ و دیگری به علت عدم اطلاع از قوانین کار و محدودیت ساعت کاری برای کارکنان در آلمان بود که باعث افزایش هزینه های پرسنل نیز شد.

 

 

 

کمپانی StarBucks : کافی شاپ و سرو و فروش قهوه زنجیره ای در ایالات متحده.

پس از ورود به استرالیا در عرض چند ماه با ضرری 143 میلیون دلاری رو به رو شد که نکته عجیبی برای این برند محسوب می شد. دلیل بسیار ساده این شکست در نظر نگرفتن تمایل مردم استرالیایی به خرید قهوه و دانه های قهوه از فروشنده ها و مغازه های محلی بود.

 

شرکت Best Buy : خرده فروشی لوازم الکتریکی در انگلستان که تصمیم به ورود به بازار آمریکا گرفت و با ضرری 138 میلیون دلاری با بازار آمریکا خداحافظی کرد.

دلیل این شکست، نیازسنجی و یا تامین مواد و متریال اولیه بود، دلیل این شکست ورود در زمان رکود بزرگ سال 2008 به بازار این کشور بود که باعث شد خرید از این کمپانی برای مردم آمریکا در اولویت نباشد و این شرکت مجبور به ترک این بازار شد.

 

کرونا و تجارت

به گزارش دویچه وله فارسی

بخش اقتصادی اقتصاد

استارت‌آپ‌هایی که کرونا کسب و کارشان را رونق داد



بیماری همه‌گیر کووید۱۹ کسب و کارهای زیادی را در سراسر جهان از پا انداخته اما در مقابل به فعالیت شماری از استارت‌آپ‌ها به شدت رونق بخشیده است. این استارت‌آپ‌های کوچک که سود زیادی داشته‌اند.

بیماری کووید ۱۹ مشاغل زیادی را در سراسر جهان از پا انداخته اما در مقابل به فعالیت شماری از استارت‌آپ‌ها به شدت رونق بخشیده است. این استارت‌آپ‌های کوچک که سود زیادی داشته‌اند، خدمات و محصولات مختلفی ارائه می‌کنند؛ از آموزش و سرگرمی تا آفتابه‌های مدرن پرطرفدار.
 روزانه میلیون‌ها نفر در سراسر جهان در ایستگاه‌های قطار، فرودگاه‌ها، ایستگاه‌های مترو یا فروشگاه‌های بزرگ از پله‌برقی استفاده می‌کنند. به همین دلیل جایی که اکثر مردم هنگام بالا رفتن از پله‌ها دستشان را به آن می‌گیرند، محل مناسبی برای تجمع انواع میکروب‌ها و ویروس‌هاست.
در این روزها که به دلیل انتشار گسترده ویروس جدید کرونا نسبت به استفاده از وسایل همگانی هشدار داده می‌شود، برخی ترجیح می‌دهند از دست‌زدن به چنین قسمت‌هایی خودداری نکنند که البته راه‌حل چندان مطلوبی نیست.
همین امر کاتارینا اوبلادن و تانیا نیکل را به فکر ساختن یک ضدعفونی‌کننده خودکار برای پله‌برقی‌ها انداخت. 
آنها برای این کار به جای مواد شیمیایی از نور ماوراءبنفش برای از میان بردن باکتری‌ها، قارچ‌ها و ویروس‌ها استفاده کردند و برای این منظور یک لایت‌باکس (جعبه نور) ساختند.
به گفته اوبلادن، نمی‌توان به طور قطع گفت که نور ماورابنفش تا چه اندازه می‌تواند بر ویروس جدید کرونا اثر کند. او میگوید که آزمایشگاه‌ها در حال حاضر مشغول بررسی این موضوع هستند، اما با این همه نور ماوراءبنفش «در مجموع بسیار تأثیرگذار است.» 
در سال ۲۰۱۰ زمانی که آنفلوانزای خوکی H1N1 در جهان فراگیر شده بود، اوبلادن و نیکل هر دو دانشجو بودند. در آن زمان نیز مثل این روزها، توجه به بهداشت در مکان‌های عمومی موضوعی بسیار داغ به شمار می‌رفت. وقتی این دو به فکر ضدعفونی کردن پله‌های برقی افتادند، ایده خود را با دوستی طرح کردند که از قضا مهندس بود. او به آنها کمک کرد تا یک نمونه اولیه از این لایت باکس را بسازند. اوبلادن و نیکل در سال ۲۰۱۶ با همین طرح برنده یک مسابقه طراحی شدند و شرکتی را در شهر کلن تأسیس کردند.
  حالا این کمپانی به نام UVIS محصول ثبت‌شده خود را به مشتریانی از سراسر اروپا و همچنین قاره‌های دیگر از جمله استرالیا می‌فروشد. 
  استقبال از این دستگاه به حدی بوده که این کمپانی مجبور به استخدام کارمندهای بیشتر شده و توانسته در چند ماهه اول سال جاری میلای به کل درآمد سالانه‌ای که برای ۲۰۲۰ پیش‌بینی کرده بود، دست پیدا کند.
 پوشش ضدعفونی برای دستگیره سبد خرید‌
اما اقبال کمپانی UVIS به همین‌جا ختم نمی‌شود. کارشناسان این شرکت اوایل سال جاری میلادی حق انحصاری پخش یک محصول ضدعفونی دیگر را از آن خود کردند که آن هم در این روزهای پر واهمه بسیار خوش درخشیده است. یک کمپانی آلمانی طراح اولیه بوده و به گفته اوبلادن این محصول هم مثل «کیک تازه و داغ» پرفروش شده است. 

تماس با ما

برای ارتباط با ما می توانید همه روزه از ساعت 10 صبح تا 8 شب از طریق شماره تماس های زیر استفاده نمایید.

  • 02188447705
  • castlegame1399@email.com
  • تهران-سهروردی شمالی-بن بست بیشه-پلاک ۴-واحد۲
  • 02188447705